Студијски програм: Специјална едукација и рехабилитација особа са тешкоћама у менталном развоју

Врста и ниво студија: Дипломске академске студије, први семестар

Назив предмета: МЕТОДОЛОГИЈА НАУЧНОГ ИСТРАЖИВАЊА У ТИФЛОЛОГИЈИ

Наставник: Ђурић С. Слађана, Жигић С. Весна, Ешкировић М. Бранка, Вучинић Ј. Весна, Јаблан Ђ. Бранка,

Станимировић В. Драгана, Станков Ж. Бранко, Савковић М. Зорица, Грбовић Б. Александра, Павловић С. Соња

Статус предмета: Обавезни предмет

Број ЕСПБ: 10

Услов:

Циљ предмета: Добијање целовитог увида у све фазе научног истраживања и оспособљавање за самостално

планирање и спровођење научно-истраживачких пројеката.

Исход предмета: Након испуњених обавеза на предмету, студенти су у стању да осмисле и дизајнирају нацрт

сопственог истраживање у области безбедности, одбране и заштите и направе адекватан избор метода, извора података, њихове обраде и интерпретације.

Садржај предмета

Теоријска настава

Концепт теоријске наставе предпоставља упознавање са појмом, карактеристикама и дометима појединих метода научно-истраживачког рада. Кључне теме које ће се обрађивати тичу се концептуализације и операционализације истраживања, валоризације и евалуације других емпиријских истраживања.

Практична настaва Вежбе

На часовима практичне наставе студенти вежбају примену усвојених теоријских знања кроз креирање сопственог нацрта истраживања, избор адекватних метода, израду и примену инструмената, обраду и интерпретацију добијених налаза.

Литература:

1. Гили, Г. А. (1974): Како се истражује, Школска књига, Загреб.

2. Хавелка, Н., Кузмановић, Б., Попадић, Д. (1998): Методе и технике социјално-психолошких истраживања, Центар за примењену психологију Друштва психолога Србије, Београд, стр. 3-83. ID 69895436

3. Богдановић, М. (1993): Методолошке студије, Институт за политичке студије, Београд, стр. 81-179. ISBN 86-

7419-015-4

4. Шушњић, Ђ. (1973): Критика социолошке методе: увод у методологију друштвених наука, Градина, Ниш, стр. 207-319. ID 9735180

5. Ђурић, С. (2005): Методологија фокус-групног истраживања, Социологија, 47(1), 1-26. ISSN 0038-0318

6. Ђурић, С. (2005): Модел истраживања безбедности у локалној заједници, Зборник радова Факултета цивилне одбране, Београд, стр. 231-257.

Број часова активне наставе

Остали часови

Предавања:

3

Вежбе:

4

Други облици наставе:

Студијски истраживачки

рад:

Методе извођења наставе:

предавања, семинари, презентације, консултације

Оцена знања (максимални број поена 100)

Предиспитне обавезе

поена

Завршни испит

поена

активност у току предавања

10

писмени испит

10

практична настава

10

усмени испит

30

колоквијуми

30



семинари

10