Студијски програм: Специјална едукација и рехабилитација особа са тешкоћама у менталном развоју |
|||||||
Врста и ниво студија: Дипломске академске студије, први семестар |
|||||||
Назив предмета: МЕТОДОЛОГИЈА НАУЧНОГ ИСТРАЖИВАЊА У ТИФЛОЛОГИЈИ |
|||||||
Наставник: Ђурић С. Слађана, Жигић С. Весна, Ешкировић М. Бранка, Вучинић Ј. Весна, Јаблан Ђ. Бранка, Станимировић В. Драгана, Станков Ж. Бранко, Савковић М. Зорица, Грбовић Б. Александра, Павловић С. Соња |
|||||||
Статус предмета: Обавезни предмет |
|||||||
Број ЕСПБ: 10 |
|||||||
Услов: |
|||||||
Циљ предмета: Добијање целовитог увида у све фазе научног истраживања и оспособљавање за самостално планирање и спровођење научно-истраживачких пројеката. |
|||||||
Исход предмета: Након испуњених обавеза на предмету, студенти су у стању да осмисле и дизајнирају нацрт сопственог истраживање у области безбедности, одбране и заштите и направе адекватан избор метода, извора података, њихове обраде и интерпретације. |
|||||||
Садржај предмета Теоријска настава Концепт теоријске наставе предпоставља упознавање са појмом, карактеристикама и дометима појединих метода научно-истраживачког рада. Кључне теме које ће се обрађивати тичу се концептуализације и операционализације истраживања, валоризације и евалуације других емпиријских истраживања. Практична настaва – Вежбе На часовима практичне наставе студенти вежбају примену усвојених теоријских знања кроз креирање сопственог нацрта истраживања, избор адекватних метода, израду и примену инструмената, обраду и интерпретацију добијених налаза. |
|||||||
Литература: 1. Гили, Г. А. (1974): Како се истражује, Школска књига, Загреб. 2. Хавелка, Н., Кузмановић, Б., Попадић, Д. (1998): Методе и технике социјално-психолошких истраживања, Центар за примењену психологију Друштва психолога Србије, Београд, стр. 3-83. ID 69895436 3. Богдановић, М. (1993): Методолошке студије, Институт за политичке студије, Београд, стр. 81-179. ISBN 86- 7419-015-4 4. Шушњић, Ђ. (1973): Критика социолошке методе: увод у методологију друштвених наука, Градина, Ниш, стр. 207-319. ID 9735180 5. Ђурић, С. (2005): Методологија фокус-групног истраживања, Социологија, 47(1), 1-26. ISSN 0038-0318 6. Ђурић, С. (2005): Модел истраживања безбедности у локалној заједници, Зборник радова Факултета цивилне одбране, Београд, стр. 231-257. |
|||||||
Број часова активне наставе |
Остали часови |
||||||
Предавања: 3 |
Вежбе: 4 |
Други облици наставе: |
Студијски истраживачки рад: |
||||
Методе извођења наставе: предавања, семинари, презентације, консултације |
|||||||
Оцена знања (максимални број поена 100) |
|||||||
Предиспитне обавезе |
поена |
Завршни испит |
поена |
||||
активност у току предавања |
10 |
писмени испит |
10 |
||||
практична настава |
10 |
усмени испит |
30 |
||||
колоквијуми |
30 |
|
|
||||
семинари |
10 |
|
|